2015-10-21 12:01:02• hírek • Szatmár.ro

Testvériskola-látogatás a zarándok szemével

Tartalmas három napot töltöttek Érden a Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum diákjai. Mák Tóth Dalma és Dorner Erik VIII. A osztályos tanulók beszámolója.

Ha október, akkor újabb lehetőség egy érdi utazásra. Idén iskolánk 16 diákja és három pedagógusa október 14-16. között látogatta meg testvériskolánkat, az érdi Marianum iskolát. A hosszú út alatt beszélgettünk, énekeltünk és azon tanakodtunk, hogy milyen lesz a vendéglátó családok körében. Aggodalomra természetesen nem volt okunk, hiszen szeretettel vártak bennünket és velük töltöttük a nap további részét. Voltak, akik moziba mentek, de olyanok is akik bowlingozni.

Csütörtök reggel az iskolától indultunk közösen az érdi diákokkal Mátraverebély-Szentkútra. Ott találkoztunk egy másik, éppen odazarándokló csapattal Edelényből és együtt hallgattuk meg a szentmisét. A szentmisét követően a pap bácsi mesélt nekünk a templomról és arról, hogy Mátraverebély-Szentkút honnan kapta a nevét, hogy vált zarándokhellyé: az itt fakadó forrás, a legenda szerint, meggyógyította az ide zarándokló betegeket. Az ebédet követően elindultunk Gödöllőre a Grassalkovich kastélyba, ahol körbevezettek minket és sok, eddig számunkra ismeretlen dolgot tudhattunk meg Erzsébet királynőről (Sissi) és Ferenc Józsefről. A múzeumlátogatás különlegessége, hogy nem idegenvezetővel sétáltunk körbe a kastélyban, hanem igazi detektívekké válhattunk egy óra erejéig. Meg kellett fejtenünk a kapott, kódolt információk alapján, hogy hová tűnt el Mária Valéria és Rudolf, a két királyi gyermek a kastélyban. Mária Valéria esetében a szálak a lovardába vezettek, míg Rudolf nyomára az erdőben bukkantunk. Izgalmas és élménydús napon voltunk túl.

A harmadik nap is tartogatott meglepetéseket. Vonattal utaztunk Budapestre, a Csodák Palotájába, ahol számtalan logikai és ügyességi játékot próbálhattunk ki. Nagy örömünkre még megnéztünk egy előadást is, ahol a nitrogén és a száraz jég volt a kísérletek „főszereplője". Visszatértünk Érdre, majd az ebédet követően elbúcsúztunk vendéglátóinktól és hazaindultunk.

Tartalmas három nap volt, amire sokáig emlékezni fogunk.