2010-03-11 13:32:16• hírek • Szatmár.ro

Testvériskolájukat látogatták meg a diákok

Jeremiás Yvett, a Hám János XI. B osztályos diákjának beszámolója.

2010. március 5-e és 7-e között a Hám János Római Katolikus Teológiai Iskolaközpont 11 diákja és 5 tanára  vett részt a nyíregyházi Szent Imre Katolikus Gimnázium által szervezett testvériskolai látogatáson. Nemcsak mi vendégeskedtünk Nyíregyházán, hanem a kárpátaljai testvériskolák diákjai és tanárai is ott voltak a hétvégén.

A közös program a zsúfoltsága ellenére, emlékezetessé és tartalmassá vált. Pénteken megérkezésünk után a Nyíregyházi Főiskola Botanikus kertjébe látogattunk, majd ezt követően az Agrár Molekuláris Kutatóintézet belső munkájába nyerhettünk betekintést.

Estefelé  elfoglaltuk szálláshelyeinket a Szent Imre Katolikus Gimnázium bentlakásában, majd a „honfoglalás" után kellemes meglepetésben volt részünk, hiszen ekkor került sor az iskola által meghirdetett nyertes pályázatok megnevezésére. A rajz- és versírói pályázaton iskolánk néhány diákja is részt vett - ők már előzőleg benyújtották a pályamunkákat. Mindannyian büszkék voltunk arra, hogy iskolánk tanulói dobogósak lettek. A rajzpályázatban Márcus Csilla VII. osztályos tanuló első, Dull Zsuzsanna  X.B osztályos tanuló második, Fodor Rita X.B osztályos diák harmadik díjat nyert. A versírói pályázaton Kostyál-Maskulik Ditta (X.B) második helyezést ért el. Gratulálunk a szép eredményekhez!

A nyereményeket szombaton délelőtt adta át Dr. Halzl József, a Rákóczi Szövetség elnöke, majd a díjak átadását követően közös kirándulásra indultunk nyíregyházi vendéglátóinkkal és kárpátaljai társainkkal együtt.

A Hám János Római Katolikus Iskolaközpont küldöttsége

Az első helyszín Székesfehérvár volt, ahol a Szent István emlékhelyet és Székesegyházat látogattuk meg. Utunk a Tihanyi Apátság megtekintésével folytatódott, majd szálláshelyünkre, a Zánka melletti Óbudavár községbe utaztunk. Itt finom vacsorával vártak minket, napi programunkat pedig a Családok a Családért Egyesület által szervezett konferencia zárta. A konferencián az alapítvány munkásságáról hallhattunk, illetve a vendégiskolák tanárai (köztük iskolánk történelemtanára, Gnándt Zoltán tanár úr is) előadást tartottak az erőszakmentességről.

Vasárnap reggel jókedvűen ébredtünk, útra és kalandra késznek éreztük magunkat. Az ízletes reggeli után először megtekintettük az óbudavári kápolnát, majd Veszprémbe utaztunk. Itt, vasárnap lévén, a Szent Mihály templomban szentmisén vettünk részt, majd hosszasabb veszprémi városlátogatás következett. Végül Gántra utaztunk, ahol a Szép Jelen Alapítvány által működtetett Fecskepalotát látogattuk meg. Ebben az intézetben a hátrányos és nehéz helyzetben élő fogyatékos fiatalok üdültetése folyik.

Mindezek után Budapesten keresztül visszaindultunk Nyíregyházára, és érzelmes búcsút véve az új (kárpátaljai) barátainktól, hazafelé vettük utunkat. Mindannyiunk nevében mondhatom, hogy rendkívül élménydús hétvégénk volt, örültünk a kedves társaságnak és annak, hogy ilyen sok helyen megfordulhattunk. Köszönjük a lehetőséget!