2014-06-28 17:39:02• hírek • Szatmár.ro

Szegedre és Ópusztaszerre látogattak a kölcseys diákok

A Kölcsey Ferenc Főgimnázium vezetősége és a Szülői Egyesület immár második alkalommal jutalmazta egy kirándulással azokat a diákokat, akik az év során kitűnő eredményeket értek el versenyeken, vagy jól tanultak, esetleg jeleskedtek az iskolán kívüli tevékenységekben. A kirándulás nemcsak a kikapcsolódást szolgálta, hanem  olyan új ismeretek megszerzését is célozta, mely a kölcseys diákok történelmi  és tudományos ismereteit gazdagította, nemzeti azonosságtudatukat erősítette. Farkas Henrietta, X. E osztályos diák beszámolója.

Június tizenkilencedikétől huszonegyedikéig 48 kölcseys diák jutalomkiránduláson vehetett részt, melynek úticélja Szeged és Ópusztaszer volt. Három napot tölthettünk Dél-Alföld legnagyobb városában, illetve ellátogattunk az ópusztaszeri nemzeti parkba is.

Csütörtök délelőtt tíz óra körül már minden diák izgatottan várta, hogy véget érjenek a díjazások,  búcsúbeszédek, és elkezdődjön a Vakáció. Amikor záróakkordként feleresztették a lufikat az égbe, a Kölcsey diáksága egy emberként ujjongott fel: szabadság! Akiknek a kirándulás volt a következő napirendi pont, még hazamehetett ebédelni, aztán útnak indulhattunk.

A hosszú és kissé fárasztó út után este végre megérkeztünk Szegedre, elfoglaltuk szállásainkat, és élvezettel nyújtóztunk el a buszban való hosszas üldögélés után. Mindenki aludt, mint a bunda, és izgatottan várta a következő napot.

Péntek reggel, miután bőséges reggeli fogadott minket, indulhattunk is Ópusztaszerre, amely valóban egy olyan hely, melyet minden magyarnak látnia kell egyszer életében. A Nemzeti Park első állomása a Feszty körkép volt. Egyetlen szóban összefoglalva: lélegzetelállító. Mindegyikünket lenyűgözött a különleges festmény szépsége, többször is körbejártuk, megnézegettük, illetve meghallgattuk a hozzá tartozó magyarázatokat, hangeffekteket. Maradandó élmény volt számunkra megfigyelni két év  munkáját, amely a magyarok bejövetelét örökíti meg az őshazába. Biztosak lehettünk azonban abban, hogy órák hosszú sora nem lenne elég ahhoz, hogy kigyönyörködjük magunkat, így tovább folytattuk utunkat a parkon belül. Az ezután következő lovasbemutató időutazásként szolgált a múltba, az ősmagyar hazába.

A következő napirendi pont múzeumi foglalkozás volt, ezért a csoport két részre oszlott. Bár nem úgy indult a program, ahogy elképzeltük, mégis az egyik csoport rendkívül jól szórakozott, hiszen kipróbálhatta, milyen íjjal lőni, a másik csoport pedig láthatta az egész parkot felülről, hiszen eljutott annak egyik dombjára. Ezután lehetőségünk volt meglátogatni az ópusztaszeri Csillag labirintust is. A park területén belül található kisebb múzeumokat, kiállításokat is megtekintettük, majd visszaindultunk Szegedre.

Itt végre volt időnk körülnézni a városban, sétálgatni a széles utcákon és megtekinteni a Tiszát a késő délutáni napsütésben. Senkinek nem akaródzott visszatérni a szállásra, dehát előbb-utóbb vissza kellett mennünk.

Szegeden és Ópusztaszeren jártak a kölcseysek

A szombati nap is érdekes látnivalókat tartogatott. Utunk a szegedi Agórába vezetett, amely kulturális és tudományos központként működik a városban. Itt szerencsénk volt két előadást megtekinteni, az egyiket egy fizikai kutatással, az optikai mikromanipulációval, a másikat pedig az informatika történelmével kapcsolatosan. Az itt eltöltött három óra alatt senki sem unatkozott, mindannyian érdekesnek találtuk a különböző kutatásokat, illetve a számítógépek fejlődését.

Végül, egy rövid bevásárlás után felültünk a buszra, és fájó szívvel hagytuk magunk mögött Szegedet. Összességében, mindegyikünk rengeteg élménnyel gazdagodott és remélem, hogy a jövőben is lesz lehetőségem ilyen szórakoztató, de ugyanakkor tanulmányi jellegű kiránduláson részt venni.