2014-04-14 14:20:10• hírek • Szatmár.ro

Több külföldi helyszínen is fellépett a Kölcsey német kórusa

Vidámság, móka, élményszerzés, emlékgyűjtés, állhatatosság, kitartás. Talán ezekkel a szavakkal lehetne jellemezni a bécsi és müncheni látogatásunkat, amelynek egyetlen pillanata sem mondható unalmasnak - Benedek Karola, XI. F osztályos diák beszámolója.

Kirándulásunk április 4-én, péntek reggel vette kezdetét. Reggel 6-kor indultunk, és lassan-lassan - a határnál levő többórás tartózkodás miatt - közeledtünk Bécs felé, 45-en a német kórus tagjai közül, a IX. C, IX. E, IX. F, X. E, X. F, XI. E, XI. F, XII. E és XII. F osztályok diákjai.

A császárváros délutáni nyüzsgése fogadott minket, lenyűgözve szépségével. Megérkeztünk az ifjúsági szállóba - ahol az ottani tartózkodásunkig voltunk elszállásolva -, átöltöztünk és indultunk is egy külvárosi templomba, ahol a jelenlevőknek vallásos és szatmári sváb énekeket adtunk elő. Miután ez véget ért, egy volt kölcseys hölgy, Csiszár Klára esti városnézésre hívott bennünket, és szakavatott magyarázatával érdekesebbé tette számunkra Bécs látványosságait, kincseit és történelmét.

Reggel folytattuk utunkat München felé. A hangulatot a buszban való énekpróba fokozta, ugyanakkor a gyakorlás meg is nyugtatott kissé, hiszen aznap három fellépés is várt ránk. Amint úticélunkat elértük, következett is az első fellépés. Ezután elmondhatatlanul finom süteményezésre és teázásra voltunk hivatalosak a német vendéglátóink jóvoltából, s a közönséget hálánk jeléül ismét sváb énekekkel leptük meg. Egy röpke pihenés után indultunk is egy másik templomba fellépni, ahol ugyancsak szívélyes fogadtatásnak örülhettünk.

Bár a nap elteltével erőnk megfogyatkozott, annyi mégis maradt, hogy a vacsora után egy esti városnézésre vállalkozzunk, aki pedig nem ezt választotta, az a szállóban bulizni mehetett. Csodás volt az esti München, megérte a fáradságot!

A vasárnap volt kirándulásunk legérdekesebb és legizgalmasabb napja. Elsőként meglátogattuk a BMW Múzeumot, ahol a BMW és a Rolls Royce elképesztő autóit, motorjait láthattuk. Második állomásunk a német technikai múzeum volt, amelynek 28 000 kiállított darabjával betekintést nyerhettünk a világ technika fejlődésébe, megannyi különböző témákban, olyanokba mint a bányászat, csillagászat, zene, sőt az első német tengeralattjárót is megtekinthettük. A múzeum egyik fő attrakciója a valósághűen felépített földalatti bánya volt. A múzeumlátogatások után a belvárosban sétáltunk, megcsodáltuk a Marienplatz különleges épületeit, a csodás városházát és meghallgattuk az óratorony különleges harangjátékát.

A séta után következett az utolsó fellépésünk, ami ugyancsak jól sikerült. A perselyből való összeget több fellépéskor átadták nekünk, amit az iskola a kórus számára egy új és saját hangszer vásárlására fog költeni. A hétfői napunkat egy hosszú, de korántsem unalmas utazással töltöttük, ami éjfél után ért véget - szerencsésen és gondmentesen hazaérkeztünk. Úgy gondolom, mindenki jól érezte magát, és azok, akik ott voltak, felejthetetlen élményekkel gazdagodtak, megérte a sok sok ráfordított munkaóra, kóruspróba.