2009-10-15 15:51:44• hírek • Dicső Mátyás

Látogatás az érdi Marianumban

Mint minden ősszel, idén is meglátogatták testvériskolájukat a Hám János Római Katolikus Iskolaközpont diákjai és tanárai. Az október 11.-14. között zajló látogatáson az iskolaközpont tizenöt diákja és három tanára vett részt.

"Mint hatodik éve minden ősszel, október 11.-14. között a Hám János Római Katolikus Iskolaközpont tizenöt diákja és három tanára idén is eleget tett érdi testvériskolánk, a Marianum meghívásának, hogy részt vehessünk az évente megszervezett közös testvériskolai programokon. Örültem a lehetőségnek, hogy részt vehettem az érdi kiránduláson. Reménykedtem abban, hogy élményekben gazdag napokat fogok ott tölteni. Nem is csalódtam.....

Izgatottan készültünk a vasárnap reggelre, amikor az iskola előtt gyülekeztünk. Vártuk a találkozást az érdi Marianum diákjaival.

Kellemesen utaztunk, a megérkezés pillanata örömteli volt. Kedves és vendégszerető családoknál kaptunk szállást, az első délután ismerkedéssel és szabad programmal telt el. Hétfőn reggel Budapestre utaztunk, ahol meglátogattuk a Csodák Palotáját, majd elmentünk a Szemlőhegyi cseppkőbarlangba. A barátságtalan időjárás ellenére szép emlékekkel zártuk a napot. Kedden elindultunk Ópusztaszerre. Itt megtekinthettük többek között Luxemburgi Zsigmond, Hunyadi Mátyás, Rákóczi Ferenc, Báthory István és más történelmi személyiségek mellszobrát. Élmény volt számunkra a Feszty-körkép. A 120 méter hosszú, 15 méter magas, és 38 méter átmérőjű kört formázó panorámakép, amely felidézi történelmünk tizenegy évszázaddal ezelőtti eseményének, a honfoglalásnak néhány elképzelt epizódját.

Az időjárás sajnos ezen a napon sem kedvezett, de a tartalmas kirándulás élményei elfeledtették velünk, hogy zuhog az eső. Tovább utaztunk Szegedre, ahol meglátogattuk a híres szegedi Dómot. Megtudtuk, hogy a Dóm a városkép igen jellegzetes eleme, Magyarország negyedik legnagyobb temploma. Egy igen híres szobor található benne: Fadrusz János Krisztus a kereszten című alkotása.

Szerdán elindultunk haza, a fővárosban meglátogathattuk a Hősök terét, a Vajdahunyadi várat, s a középkori vár hangulatával gazdagodva folytattuk utunkat. Késő délután érkeztünk vissza indulásunk helyszínére, fáradtan, de lelkesítő élményekkel.

Jó volt együtt tölteni ezt a pár napot! Köszönet a szervezőknek odaadó munkájukért. A következő találkozás 2010. május 12 -14. között lesz Szatmárnémetiben."

Dicső Mátyás, VII. osztályos diák

Élményekben gazdag napokat töltöttek együtt a két iskola diákjai
Élményekben gazdag napokat töltöttek együtt az iskolák diákjai