2019-10-16 08:46:56• hírek • Szatmár.ro

Látogatás az érdi Marianumba

A Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum diákjai a múlt hét folyamán, Érden, a Marianum Általános Iskolában tettek látogatást.
Az alábbiakban Ilonczai Dóra, Bodnár Dorottya (V. osztály), és Egresi Fábián (VI. osztály) beszámolóját olvashatják.

Október 9-én kis csapatunk elutazott Magyarországra, az érdi Marianum Általános Iskolába, amelyhez már több éve testvériskolai kapcsolat köt bennünket. A csapatunkat 16 diák és kísérő tanáraink alkották. Az utazás nem tűnt hosszúnak, hiszen nagyon jó hangulatban telt, a buszban ugyanis hamar feloldódtunk és sokat beszélgettünk egymással.

Amikor délután megérkeztünk az érdi Marianum Általános Iskola elé, már vártak ránk a vendégfogadó családok, akik nagyon örültek érkezésünknek. Hamar összebarátkoztunk az érdi családok gyerekeivel, megannyi közös témánk volt velük. A szerda délután az ismerkedés jegyében telt.

Aztán következtek az érdekesebbnél érdekesebb programok! Csütörtök reggel busszal Pécsre utaztunk. Meglátogattuk a pécsi dzsámit, a csodálatosan szép török templomot, amely nem kevesebb, mint 2900 sípos orgonájáról híres. Ezután a Zsolnay Negyedbe látogattunk el, ahol gyönyörű, egyedi, kézzel festett dísztárgyat láthattunk, sőt a munkafolyamatokba is bepillanthattunk. Egyik teremben izgalmas fizikai kísérleteket is bemutattak nekünk. A közösen elfogyasztott ebéd után utunk a planetáriumba vezetett, ahol káprázatos előadásban volt részünk. Még egy eredeti űrhajós ruhát is láttunk!

Az utolsó nap nagyon hamar elrepült. Vonattal Martonvásárra utaztunk, ahol látogatást tettünk az Agroverzumban. Ott egy fantasztikus kémiaórán vehettünk részt, ahol DNS-t vizsgáltunk, sőt még a gumicukor készítését is kipróbálhattuk.

Az iskola ebédlőjében közösen fogyasztottuk el az ebédet, majd búcsút vettünk az érdiektől. A hazaút során felidéztük a legszebb pillanatokat, mindenki kellemes érzésekkel tért haza erről a felejthetetlen kirándulásról.