2009-11-20 10:26:51• hírek • Parajdi Andrea

Fedezd fel a magyar pusztát

Sokan itt a Partiumban nem is ismerjük a nyugati szomszédunk turisztikai vonzerejét, legtöbben csak az északi fekvésű fürdőkomplexumokat látogatjuk ha Magyarországon szeretnénk kikapcsolódni, holott  más vidékek is legalább annyira kellemes időtöltést jelenthetnek. Bátran állíthatjuk Cegléd és környéke is kiválóan alkalmas helyszín lehet egy lazítós, egy kirándulgatós vagy egy romantikus hétvégére.

Cegléd mondhatni Pest megye perifériáján található, majdnemhogy Magyarország szívében. A 40 ezer lélekszámú mezőváros kellemes parkokkal, számos műemléképülettel és csendes környezetével kényezteti a látogatókat. Ceglédet Kossuth városaként is emlegetik, hiszen a nemzeti hős emlékét kimagaslóan őrzi, éppen ezért a város történelmi jelentősége is figyelemre méltó.

Mindezektől alig pár kilométerre a város szélén található a négycsillagos Best Western Hotel Aquarell, amely széleskörű wellness szolgáltatásaival garantálja vendégeinek a test, a lélek és a szellem harmóniáját. A szálloda élmény-, és gyógyvizes medencével, jacuzzival, finnszaunával, bioszaunával és gőzkabinnal csábítja a vendégeit, illetve bőséges választékú wellness kezeléseivel és masszázs szolgáltatásaival válik még vonzóbbá.

Cegléd szélén található a négycsillagos Best Western Hotel Aquarell.

Cegléd szélén található a négycsillagos Best Western Hotel Aquarell

Ilyen körülmények között mindenki gondolhatja, hogy a mi hétvégi kikapcsolódásunk is nagyjából csupán a lazítással telt. Sokan azt mondják akkor nyújt igazán jó szolgáltatásokat egy wellness szálloda, ha hazatérésed után úgy érzed magad mintha "agyonvertek" volna. Hát kipihent kínunkban pár napig mi is eleget szenvedtünk, most azonban úgy érezzük, hogy egy jó kis "verésre" bármikor visszatérnék.

A Hotel Aquarell széles választékú wellness szolgáltatásokat kínál

A jacuzzi, a termálvíz és a szauna üdítő hatását fokozta egy relaxáló masszázs, amelynek köszönhetően a folyamatos billenytűre.meredéstől keletkezett kis csomók egy jó időre biztosan eltűntek a nyaki fertájunkról. A Best Western Hotel Aquarell valódi feltöltődést ígér mindenkinek, hiszen a vendégek igényük szerint olyanfajta kezelésben részesülhetnek, amilyenre éppen csak vágynak. A Hotel Aquarellben nem csak azt tudják mi kell a valódi lazításhoz, hanem arra is igazán ráéreznek hogyan tudják finom falatokkal a gyomrunkat is kényeztetni.

Egy kis úszkálás után a szaunában is lazíthatunk, vagy kipróbálhatjuk a masszázs szolgáltatásokat is
Egy kis úszás után a szaunában és a jacuzibban lazíthatunk, vagy kipróbálhatjuk a masszázs szolgáltatásokat is

Persze el lehet képzelni azt is, hogy egy wellness hétvége csakis a pihenésről szóljon, ám akik mégis aktívabb kikapcsolódásra vágynak nem árt ha megpróbálják felfedezni a környéket.  Ne gondolja senki, hogy egész nap mi is csupán a lábunkat lógattuk a meleg vizes medencében, ugyanis a második esténket egy kellemes borpincében töltöttük Ceglédbercelen. Kökény Benő a környék monopol borásza látott bennünket vendégül az általa megálmodott borpincében. A Kökény és fia Családi Borászat termékek már számos díjat gyűjtöttek be, így mindnyájan kíváncsian emeltük szánkhoz a poharat, amikor újra meg újra más és más fajta borokat kóstoltattak velünk. Megízlelhettük a hamisíthatatlan cserszegi fűszerest, a chardonnayt és a rajnai rizlinget is. Hogy mennyit hajtottunk fel Cegléd környékének legnevesebb boraiból? Hát annyit amennyi jólesett...

Kökény Benő Cegléd környékének egyetlen bortermelője
Kökény Benő Cegléd környékének egyetlen borásza

Aki reggelente könnyen ébred annak szerencséje volt, hiszen még a korai órákban aszalódhatott egyet az élménymedencében vagy a gyógyvizesben is... mindaddig amíg a hatalmas -öt csillagos- autóbuszunk el nem indult Lajosmizsére, egy igazán magyaros lovasbemutatóra. A Tanyacsárda kellemes környezetével, jellegzetes magyar ételeivel és a hozzá párosított cigányzenével mindenkinek hamar belopta magát a szívébe. Ebédünk elköltése után már az Új Tanyacsárdán találtuk magunkat, ahol betekinthettünk a csikósok ügyességi "játékába", de mindezek előtt, hogy valóban átérezzük a hangulatot egy alföldi lovaskocsizáson is részt vettünk.

A Tanyacsárdán a csikósok ügyességi játékából is kaptunk ízelítőt

A Tanyacsárda magyaros jellege hamar ámulatba ejti a vendégeket és ebben a múlt idéző környezetben bárki szívesen tölt el akár napokat is, csak mindehhez kedvező időjárási viszonyokra van szükség. Mivel bennünket a novemberi eső mindvégig figyelemmel kísért, arról kezdtünk sugdolózni, hogy nyáron megérné visszatérni. Míg a szezonban zsúfolásig telnek a hatalmas teraszok addig most csak elképzelni tudtuk, hogy milyen lehet a Tanyacsárda hangulata, amikor az a rengeteg egymásra borított asztal és szék kevésnek bizonyul.

A Tanyacsárda étterme is valódi magyaros jelleggel fogadja a vendégeket

Feltöltődve Cegléd és környékének magyaros jellegével hazaindulunk a magunk kicsit más "magyarságába", abba a magyarságba, amit beárnyékol a multikulturalitás. Szóval nem csak akkor érdemes Közép-Magyarországra látogatni, ha egy kis pihenésre, vagy kikapcsolódásra vágyunk, hanem akkor is ha csak úgy magunkba szívnánk a legrégebbi magyar tradíciókat, ehhez pedig kiváló szállásunk lehet a ceglédi Best Western Hotel Aquarell.