2012-06-25 16:45:40• hírek • Kocsis Zoltán

Exkluzív! Vasile Tantas megmutatta a Szatmár.ro-nak az épülő városi strandot

Az elmúlt egy évben a Szatmár.ro több alkalommal is kilátogatott a városi strandra, hogy levonjuk a következtetést: bizony nem csak Isten malmai őrölnek lassan, a strand építői sem haladnak sokkal jobban. Hétfőn úgy döntöttünk, ismét kilátogatunk, tekintve, hogy a Szatmárnémeti Városi Tanács decemberi döntése alapján 2012 július 15-ig kapott haladékot a kivitelező. Visszafogott reményekkel indultunk útnak...

Kiértünkkor egy fiatalembertől érdeklődtünk „valamiféle munkavezető vagy főnök" iránt. „Menjenek beljebb, ott találják apámat, Vasile Tantast", jött a válasz. Meglepetéssel vegyes elégedettséggel néztünk össze. Az öregúr bizalmatlan tekintettel követte utunkat, amint feléje közeledtünk. Amikor aztán megtudta, hogy mi járatban vagyunk, teljesen közvetlenné vált. Következett egy másfél órás beszélgetés, amely idő alatt bejártuk a strand teljes területét, a föld alatti pumpáktól az épülő hotel legfelső szintjéig.

„Meg fogjuk nyitni a strandot július 15-ig. Ez biztos!" jelentette ki határozottan a terület koncesszióját 49 évre megkapó üzletember. „Az emberek csak azt hajtogatják, hogy itt nem történik semmi, de senki sem tudja, hogy eddig közel 28 millió lejt fektettünk be a fejlesztésekbe", mondta.

A vállalkozó a Szatmár.ro riporterének beszélt a hamarosan megnyíló strandról

Ezt követően körbevezetett minket a több hektáros területen. Elmagyarázta, hogy a töltés felőli szélen kereskedelmi egységek kapnak majd helyet, apró teraszokkal. A töltés és az üzletsor között parkolók lesznek - mindent egybevéve közel ezerötszáz személygépkocsi számára lesz majd hely. A bejárattal átellenben lévő oldalon két óriási öltöző várja a vendégeket. Külön részleg a nőknek, külön a férfiaknak - és külön a mozgássérülteknek. A vécékagylók és a piszoárok már fel vannak szerelve, a kabinokra és a zuhanyzókra ezt követően kerül sor.

A föld alatti egyik pumpaházat is megmutatták

Innen szó szerint a föld alá vezetett az utunk, ahol megnézhettük a hatalmas szivattyúkat és a tározókat. Utóbbiaknak köszönhetően szükség esetén akár egy óra alatt le tudják majd cserélni a vizet a medencékből. Utóbbiakból összesen hét áll majd a strandozók rendelkezésére. Külön a legkisebbeknek, külön a gyerekeknek, a felnőtteknek és a gyógyulni vágyóknak. A felnőtt medencében jakuzzi és sodrófolyosó. „Jövőre hozunk majd néhány szuper csúszdát is, ám azok nagyon drágák, egy darab akár százezer euróba is belekerül", magyarázza Tantas.

Szatmárnémeti alatt a termál víz hőmérséklete 70 Celsius fok körüli, a speciális filtereknek köszönhetően viszont a medencékbe olyan hőmérsékletű víz kerül, amilyenre épp szükség van. A zöldövezetekkel, homokos napozókkal és teraszokkal tarkított strand a számítások szerint naponta akár tízezer főt is képes lesz ellátni. A tervek között szerepel egy kemping létrehozása is a töltés túloldalán.

A legnagyobb léptékű tervek természetesen az épülő hotel befejezését, a gyógyterápiák beindítását, a vendéglátás megkezdését érintik. „Tárgyalásban vagyunk egy bankkal. Ha megkapjuk a hitelt, akkor jövő tavaszra elkészülhet a hotel is. Ha nem, akkor legrosszabb esetben 2013 végére készülünk el vele. Megközelítőleg három millió euróra van még szükségünk", mondta.

A három szintes hotelben 65 szoba és három apartman, orvosi rendelők, terápiás termek várják majd a pihenni és a gyógyulni vágyókat. A kínálatot egy kisebb benti illetve egy nagy fedett medence, négyszáz személyt befogadni képes étterem, konferenciaterem egészíti ki. A fűtést termálvízzel oldják majd meg, a tetőkre napelemeket szerelnek.

A szálloda 2013-től fogadja majd a látogatókat

„A gazdasági válság és a tulajdonjogi problémák sajnos jelentősen visszavetették a beruházás ütemét", mondta Tantas. Hogy mindezt példázza, elmeséli, hogy az egyik személy ezer eurót kért egy négyzetméter területért, ezért az üzletsorban lévő hétszáz négyzetméteres területet kénytelen lesz kerítéssel elkülöníteni. „Ha mindennel elkészülünk, közel 150 személynek biztosítunk munkalehetőséget. Ki merem jelenteni, ez lesz a „number one" a régióban."