2009-02-16 16:36:14• hírek • Parajdi Andrea

Debreceni hétvége

Kedves Olvasók, higgyétek el nekünk, a téli időszak minket is megvisel, hiszen a naprakész információk megszerzéséhez, és közvetítéséhez bizony ilyenkor sokkal több energiára van szükség. Hogy figyelmünk egy percre se lankadhasson, s az operatív munkavégzésnek továbbra is napról-napra eleget tehessünk, kényeztető hétvégére indultunk Debrecenbe, ahol az Aquaticum Termál és Wellness Hotel szolgált pihenésünk helyszínéül.

Összeállításunkból megtudhatjátok milyen lehetőségeket kínál Kelet-Magyarország tudományos és kulturális központja, s fény derül arra is, mi szükséges egy igazán pihentető hétvégéhez.

Még.az elején be kell vallanom, számomra teljesen ismeretlen volt Debrecen városa, ugyanis ezidáig csupán átutazóban jártam ott, ám az egyedi kultúrájáról, s a környék vonzerejéről természetesen én is sokat hallottam. Hétvégi kikapcsolódásunk megszervezésekor nem volt kétséges, hogy olyan szállodát válasszunk, amely pihenésre alkalmas szolgáltatásokat biztosít. Az Aquaticum Termál és Wellness Hotel, amely Debrecen Pihenőövezetében, a Nagyerdő szívében található, így utólag is a legjobb döntésnek bizonyult. A négycsillagos szállodában wellness-sziget, termálfürdő, fedett mediterrán élményfürdő, szauna, illetve thai masszázscentrum gondoskodik a vendégek kényeztetéséről.Bár rövid két napos kirándulásunk nem volt elegendő minden szolgáltatás kipróbálásához, így is kivettük a részünket mindenféle földi jóból, amelyek hozzájárultak a valódi feltöltődéshez. De még ne szaladjunk ennyire előre.

A négycsillagos Aquaticum Debrecen Termál és Wellness Hotel kényelmes szobákkal várja vendégeit.

Megérkezésünket követően londiner segítette fel poggyászunkat a harmadik emeleti szobánkhoz, tájékozatlanságunk eloszlatását pedig egy kedves recepciós hölgy szívélyesen felvállalta. Kényelmes, tágas, erkéllyel ellátott szálláshelyünkön kifogástalan rend, és tisztaság fogadott bennünket, ahol televíziókészülék, WI-FI internetcsatlakozás, minibár, szobaszéf, hajszárító és még fürdőköpeny is rendelkezésünkre állt. Gyors kicsomagolást követően nem tétlenkedtünk sokáig, hiszen a lazító hétvégét egy aktív városnézéssel is fűszerezni akartuk. Az Aquaticum komplexum mellett található az a villamosmegálló, ahonnan alig 15 perc alatt eljutottunk Debrecen központjába, a Kossuth térre. A belvárost egy elegánsan kiépített sétálóutca ékesíti, amely a debreceniek egyik kedvelt találkozóhelye. Ugyanitt helyezkedik el a város nevezetessége a Református Nagytemplom, amely klasszicista vonásaival különös hangulatot kölcsönöz a térnek. A Kossuth térről legtöbbünknek főként a népszerű virágkarnevál juthat eszünkbe, hiszen Debrecen legkedveltebb eseménye, 1966 óta minden év augusztus 20-án, mágnesként vonzza a kíváncsi turisták tízezreit.

Debrecen belvárosát egy elegánsan kiépített sétálóutca ékesíti, amely a helyiek egyik kedvelt találkozóhelye.

A Kossuth tértől nem messze található Debrecen kulturális életének forrása, vagyis a Himnusz költőjének, egykori háza helyére felépített Kölcsey Központ. A modern stílusú épület falai mögött folyamatosan zajlik az élet, szakmai konferenciák és kulturális rendezvények sokaságának ad otthont. Mi magunk is csak akkor hittük el, mennyi program közül válogathatnak a helyik, amikor kézhez kaptuk a március 15 és április 11 között zajló Tavaszi fesztivál, és a január és március hónapok közti időszakra szóló vaskos programajánlóját, amelyeknek legtöbb előadását a Kölcsey Központban szervezik meg. Mondanunk sem kell, öntudatlanul is szárnyra kapott bennünk a gondolat, hogy ebben a városban biztosan nem éheznek a kultúrafogyasztók.

A Kölcsey Központ fő attrakciójaként emlegethetjük a négycsillagos Hotel Lyciumot is, ahová közvetlen átjárás vezet, és ahol rendszerint megszállnak a szakmai konferenciák résztvevői. A szálloda főként az üzleti élet szereplői által támasztott igényeknek próbál eleget tenni, így olyan különtermekkel rendelkezik, amelyek ügyintézések, vagy akár üzleti tárgyalások lebonyolítására is alkalmasak. Ugyanezt a célt szolgálják a szálloda apartmanjaiban kialakított dolgozószobák is.

A Hotel Lycium cateringszolgálata biztosítja a konferenciák résztvevőinek az étkezést is, legyen szó egy rövid kávészünetről, vagy akár egy többfogásos díszvacsoráról. A Lycium vendégeinek kikapcsolódási lehetőséget is kínál, ugyanis a felső szinten wellnessrészleg, úszómedence, jakuzzi, szauna, szolárium és modern fitneszgépek is rendelkezésre állnak.

A Hotel Lycium az üzleti élet szereplőinek igényeit próbálja kielégíteni.

Nos, igen hát bennünket is ezek a kényeztető szolgáltatások csalogattak Debrecen városába, amelyeket rövid városnézésünket követően, azonnal ki is akartunk próbálni az Aquaticum Termál és Wellness Hotelben. El kell szomorítanom azokat, akik azt hiszik egy nap alatt igénybe vehetik az Aquaticum összes szolgáltatását, hiszen annyira könnyű ottfelejtenünk magunkat az élményfürdőben, vagy a termélvizes medencében. A Mediterrán Élményfürdő egy óriási játszópark, ahol minden korosztály jól érzi magát, és ahol az év minden napján úgy érezhetjük, hogy hét-ágra süt a nap. Kényelmünket tovább fokozza a thai masszázscentrum, ahol Thaiföldi mestervizsgás szakemberek eredeti masszázstechnikájukat alkalmazva, egy bámulatos környezetben, halk zene kíséretében kényeztetik a vendégeket. És ha mindez még nem lenne elég a jóból, ráadásként hasunkat is meglephetjük ízletes mediterrán falatokkal, az Élményfürdőhöz tartozó étteremben.

Az Aquaticum Mediterrán Élményfürdőben minden korosztály jól érezheti magát.

Mi is egyhamar megtaláltuk a kedvünkre való időtöltést, hol a jakuzzik egyikében áztattuk magunkat, vagy a barlangfürdők körül lubickoltunk, hol pedig a sodrófolyóban keringtünk. Bátrabb kollégáim most biztosan kinevetnek, de megértésükben naivan bízva mégis be kell vallanom, hogy bár hősiesen felmerészkedtem a csúszdákhoz „lefolyás" előtt mégis inamba szállt a bátorságom. Mentségemre szóljon, hogy később a két méteres mély vízbe is bemerészkedtem. A Mediterrán Élményfürdő különleges létesítményeivel egyértelműen aktív szórakozásra sarkallja a fürdőzni vágyókat, s mivel mi leginkább a semmittevésre vágytunk, legtöbbet a termál medencékben időztünk, amelyek egyébként az élményfürdőtől egy üvegfolyosón át közvetlen átjárhatósággal elérhetők.

Az Aquaticum komplexumban gyógyvizes medencéket is találhatunk.

A termálfürdő medencéinek, értékes szerves és szervetlen anyagokban gazdag gyógyvize, többek között csontritkulás, nőgyógyászati problémák, ízületi betegségek, bőrproblémák, és ortopédiai betegségek gyógyítására alkalmas. Az egyes medencék különböző hőfokúak, s mindegyikben eltérő vízmasszázsok, úgynevezett dögönyözők állnak a fürdőzők rendelkezésére. A kellemesebb időtöltéshez két gőzkamra is hozzájárul.

Relaxáló hétvégénk során természetesen az Élményfürdő alatt található szaunacentrumban is több alkalommal betértünk, hiszen szinte érezni lehet, hogy a bőrünkön gyöngyöző verejtékcseppek páratlan regenerálódási folyamatot indítanak el szervezetünkben, s nem titok, hogy a Szatmár.ro csapatának most leginkább erre volt szüksége. Ne higgye senki, hogy ezzel véget ért a kényeztetési lehetőségek sora, hiszen az Aquaticum Hotel harmadik emeletén wellnessrészleg működik, ahol frissítő masszázst, különböző üdítő hatású test-, és arckezelést, ellazító fürdőt, vagy akár természetgyógyászati szolgáltatásokat is igénybe vehetünk.

Az Aquaticum Hotelben gyermekjátszó is működik, ahol szakképzett óvónők vigyáznak a kisgyerekekre.

A kisgyerekes szülőknek sem kell aggódniuk felhőtlen pihenésük miatt, hiszen a hotelben gyermekjátszó is működik, ahol szakképzett óvónőkre bízhatják csemetéiket. A gyerekek különböző játékokkal, kézműves-foglalkozásokkal, mesefilmekkel tölthetik az időt.

Egy ilyen hosszú nap után ki ne vágyna egy igazán laktatos, és kiadós vacsorára? Megnyugtathatom ínyenc olvasóinkat, ha kikapcsolódásuk helyszínéül az Aquaticum Debrecen Termál és Wellness Hotelt választják, biztosan nem fognak korgó gyomorral lefeküdni. Az étteremben sültek, köretek, saláták, ás gyümölcstálak sokasága fogadja az éhes vendégeket, ahol semmi sem szab határt a torkosságunknak.

A Szatmár.ro csapata rövid hétvégéje során nem csupán nagyszerű élményekkel gazdagodott, hanem feltöltődve, és kipihenve érkezett haza. Abban mindnyájan egyetértünk, hogy a nyári időszakban is szervezünk majd hasonló kirándulást Debrecenbe, és az Aquaticum komplexumba, hiszen még annyi mindent nem sikerült megismernünk ebből a csodálatos városból. Valóságos ódákat zengnek az Aquaticumhoz tartozó Vigadó Étterem ételkülönlegességeiről, amelyet a kültéri placcon elhelyezett asztaloknál, a Nagyerdő elragadó környezetében fogyaszthatunk el. Visszatérni tehát mindenképpen érdemes.