2019-06-15 08:49:18• hírek • Szatmár.ro

Berettyóújfaluban jártak a kölcseys diákok

A hétvégén sor került az idei Határtalanul pályázatunk második felére, s a kölcseys diákok a XI.B és XI.C osztályból a tanintézmény berettyóújfalui partneriskolájához, az Arany János Gimnáziumba látogattak. A kirándulásról Stier Beatrix XI. B osztályos diáklány beszámolóját közöljük.

"Már néhány héttel ezelőtt találkoztunk a berettyóújfalui csapattal, amikor ők látogattak Romániába. Most rajtunk volt a sor, tehát csütörtökön útnak indultunk, s egy viszonylag gyors út után már a gimnáziumban is találtuk magunkat. Az iskola bemutatását követően meleg ebéd várt minket, majd vegyes csapatokba osztódva a várost derítettük fel, közben elmélyítve a már korábban kialakult barátságokat, valamint újakra szert téve. Az iskolába visszatérve virágládákat festettünk le, mivel a projektünk keretén belül, vasárnap indulás előtt közösen azokba ültettünk virágot. Vacsora után megérkeztünk a szállásunkra, amely mellett levő stadionban részt vehettünk egy igazi, élesben menő’ futball döntőn: Berettyóújfalu- Haladás. A játék közelsége, és a teremben érezhető feszültség és jókedv elegye még a futballt nem kedvelőknek is élvezetessé tette az estét.

Péntek reggel, közösen a berettyóújfaluiakkal indultunk Gyulára. A vár végigjárását követően újra buszra szálltunk és Szarvas felé vettük az irányt. Itt két csoportra oszlottunk s felváltva az Arborétumot és a Mini Magyarországot tekintettük meg. A szarvasi arborétum 82 hektáros terület, melynek a rövid idő alatt igen apró részét sikerült bejárnunk, de ahhoz annyi is elég volt, hogy magával ragadjon a természet közelsége. A rengeteg körülvevő zöld, a gyönyörű fák ezrei, a kellemes napsütés, a madarak csicsergése és a lábunk előtt járkáló pávák mindenkit elbűvöltek. A makettpark a történelmi Magyarországot elevenítette fel, rendkívül részletes makettekkel s interaktív élményekkel. Boldogan fedeztük fel mindannyian, hogy a szatmárnémeti zsinagógát is ott találtuk a makettek között. Ezeket az élményeket sikerült ám fokozni is, amikor sétahajóra szálltunk a Szarvasi- Holt- Körös folyón. Nagyon kellemes volt a sok séta után leülni, élvezni a tájat, a szellőt, s ki mint akart, még egy limonádét is elfogyaszthatott. A hazautat vacsora követte, ami egy együttes sütögetés révén valósult meg, tovább gazdagítva közös élményeink kincstárát.

Szombaton indulás előtt még várt ránk pár kaland. Reggeli után kisvonatozni mentünk, amely barátságos hangulatban végig vitt minket a városon. Ezután kipróbálhattuk a nyári bob-ot, már akinek volt mersze. Összecsomagolva, a szálláshelyet rendbe téve, buszra szálltunk, s a berettyóújfalui diákok iskolájába mentünk, a projekt elvégzése végett. Miután udvarukon szépen díszelgett a közösen létrehozott virágültetvény, ideje volt búcsúzkodni. Hazautunk hamar eltelt, kellemesen elfáradva, új élményekkel gazdagodva, mindenki mosollyal az arcán szállt le a buszról.

Ezúttal is szeretnénk megköszönni az Arany János Gimnázium és Kölcsey Ferenc Főgimnázium tanárainak, akik lehetővé tették a pályázat és a kirándulás megvalósulását; úgy gondolom remek zárása volt az iskolai évnek!"