2017-10-03 12:49:50• hírek • Szatmár.ro

Tartalmas kiránduláson vettek részt a kölcseysek

A kölcseysek egy háromnapos kiránduláson vettek részt, amelyet a Rákóczi Szövetség szervezett. Besenyődi Judit X. E osztályos diák beszámolója.

Nem csak Nagyváradra látogathattunk el, de megcsodálhattuk Arad, Nagyszalonta és Temesvár látványosságait is. Természetesen meglátogattuk Nagyváradon a legtöbb történelmi helyet ami egy nap alatt emberileg lehetséges. Jártunk a Székesegyházban, a várban, a Lórántffy Zsuzsanna református egyházi múzeumon át a Sas Palotáig mindenhol. Másnap Nagyszalontán az Arany János Elméleti Líceum diákjai által előkészített előadás után, ugyanitt egy irodalmi sétán vehettünk részt, melyet tartalmas történelmi előadások tűzdeltek.

Tanulmányi kirándulásunk következő állomása Arad, majd Máriaradna és az ott található kegytemplom, valamint a Solymosvár volt. Persze a mászás fáradalmait kárpótolta a kilátás és a romok által felidézett múlt, melyet ismertettek velünk. Temesváron az Erzsébetvárosi katolikus templomot, valamint a Belvárosi református templomot csodálhattuk meg és tudhattunk meg többet ezektről.

Úgy gondolom, ezen a hétvégén nem csak sokat tanulhattunk, és nem csak lenyűgöző városok épületeit nézhettük meg, hanem szövődtek barátságok is. Megfelelő módja volt tehát ez a kirándulás múltunk értékeinek megőrzésére és továbbörökítésére, valamint a határon túli és inneni magyar fiatalok, barátságok általi összekovácsolására. Mert nem csak a szatmáriak vettek részt ezen a kiránduláson: összesen 130 erdélyi és magyarországi diák számára szervezték meg ezt.

Köszönjük a Rákóczi Szövetségnek a lehetőseget és kísérő tanárunknak, Csorján Árpádnak is, hogy lehetőséget biztosított a kiránduláson való részvételre!