2018-05-03 06:42:30• hírek • Közlemény

A nemzetközi verseny győztes diákjai Brüsszelben jártak

Még december 14-én tartották a Demokrácia 1x1 nevű vetélkedő nemzetközi döntőjét a Nemzeti Választási Iroda szervezésében.

A versenynek Budapesten maga az Országház adott otthont, ahol összesen 11 csapat mérhette össze tudását, köztük a Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,,Éneklő borz’’ nevű csapata is, akik hihetetlen teljesítményüknek köszönhetően a képzeletbeli dobogó legfelső fokára állhattak fel. Most Tepfenhart Beatrix, a X.B. osztály tanulója, a verseny egyik résztvevője mesél arról, milyen is volt Brüsszelbe kirándulni, hiszen a versenyen nem csak a legjobbaknak járó díjat hozhatták el a Kölcseysek: egy élménykirándulást is kiérdemeltek Európa egyik legszebb városába.

"Csütörtök délben az Éneklő borz csapat tagjaként három társammal (Leiti Bence, Gergely Balázs, Sáfrány Lóránt) együtt én is Budapest felé vettem az irányt. Az úton felkészítő tanárunk, Kürti Tünde is elkísért minket. A kirándulás oka, hogy a december 14-én, az Országházban tartott ,,Demokrácia 1x1’’ vetélkedő nemzetközi döntőjében mi bizonyultunk a jók közül is a legjobbaknak, ezáltal kiérdemelve egy brüsszeli kirándulást.

Repülőgépünk este indult, de már késő délután a Ferihegyi reptéren toporogtunk. A sikeres és izgalmas repülőutat követően elfoglaltuk szállásunkat Brüsszel szívében, és mivel másnap jó sok program várt ránk, nyugovóra tértünk.

Pénteki utunkat az Európai Parlamentben kezdtünk. Itt lehetőségünk volt  EP képviselők előadását meghallgatni, betekintést nyertünk a Parlament és az Európai Unió működésébe, megnéztük a plenáris üléstermet és egy finom ebédet is elfogyasztottunk. A nap hátralevő részét városnézéssel töltöttük. Elhagyva az Európa-negyed modern épületeit, megcsodáltuk a Királyi palotát, a Szent Jakab székesegyházat, a ,,Notre Dame du Sablon’’ gótikus templomot és nem utolsó sorban Brüsszel főterét, a világörökség részét képező Grand Place-t is.

Másnap reggel ismét visszakanyarodtunk az EU-hoz: a Parlamentáriumba mentünk, ami egy interaktív múzeum. Itt megismerhettük az EU legfőbb székhelyeit: Brüsszelt, Strasbourgot és Luxembourgot, valamint az EU kialakulását és történelmi hátterét. Ez egy nagyon érdekes élmény volt, hiszen ilyesmivel még egyikőnk sem találkozott azelőtt. Ezt követően ebédelni mentünk, méghozzá nem is akárhova: a Place Jourdanon levő Maison Antoine nevű ,,étterembe’’, amiről azt tartják, hogy itt készítik Brüsszel, de talán Belgium legfinomabb sült krumpliját.

Nos, ezt mi is alátámasztjuk, nagyon elnyerte a tetszésünket. Délután a csapatok szabadprogramot kaptak. A mi társaságunk a történelmi-kulturális vonalat követve ellátogatott a Szent Gudula székesegyházba, a Szent Hubertus Galériába és a Cinquantenaire diadalívjéhez. Hogy kulináris élményeinket is gazdagítsuk, kipróbáltuk a híres belga gofrit, ami szintén a kedvencünk lett.

Utoljára megcsodálva a Grand Place-t készítettünk néhány fotót, majd vacsorázni mentünk. Étkezés után már mindannyian nagyon fáradtak voltunk, tekintve, hogy két nap alatt több mint 20 kilométert sétáltunk Európa fővárosában, így ,,visszavonultunk’’ és felkészültünk a másnap kora reggeli utazásra. A repülőút ezúttal is kifogástalan volt, Brüsszel és Budapest pedig egyaránt gyönyörűek madártávlatból is.

Az egész csapat nevében elmondhatom, hogy rengeteg új dolgot tanultunk és lenyűgöző helyeken jártunk ezalatt a kirándulás alatt."