2019-06-03 07:53:50• hírek • Közlemény

A kölcseys diákok is ellátogattak a pápai szentmisére, Csíksomlyóba

"Az idei tavasz különlegesnek nevezhető, ugyanis hazánkba látogatott Ferenc pápa, nem máshová, mint a híres Mária-kegyhelyre, Csíksomlyóra" - kezdi beszámolóját a Kölcsey Ferenc Főgimnázium tanulója, Szilágy Tekla Tamara. Íme a folytatás:

"Iskolánk diákjai azok közé a szerencsések közé tartozhattak, akik a Rákóczi Szövetség kiírásában megjelent pályázat keretén belül, személyesen is részt vehettek ezen. Ebben projektben egy másik határon túli magyar iskola is részt vett Kárpátaljáról.

A csepei csoport a péntek délutáni órákban érkezett meg városunkba, Szatmárnémetibe. A diákoknak először bemutattuk az iskolánkat, majd azt követően betekintést nyerhettek városunk történelmébe és egy közös fagylaltozásra is sor került, ami azt hiszem, mindenkinek jót tett ebben a nyári melegben.

A kora esti órákban teljes csapatlétszámmal, tehát 44 taggal kezdetét vette a hosszú utunk a híres székely régióba. Az út, bár megközelítőleg 8 órát foglalt magába, a jó hangulatnak és izgatottságnak köszönhetően viszonylag gyorsan eltelt. A napfelkelte közelségében pedig már a magával ragadó táj keltette fel a figyelmünket és minket.

7 óra magasságában megérkeztünk és meglepetten láttuk, hogy a parkoló már ilyen korán majdnem teljesen tele van. A többi turistacsoporttal egybeolvadba megkezdtük tehát zarándoklatunkat a hegytetőre. Az út mintegy másfél órát tartott, és nem tévedek, ha azt mondom, hogy az időjárás nem volt a legkegyesebb velünk. Felfelé az utunkat végig szakadó esőben tettük meg, és megfelelő öltözet hiányában a legtöbben eláztunk, de még ez sem tántorított el minket a célunktól.

Fel a hegyre hosszú és saras út vezetett, de felérve láthattuk, hogy emberfeletti ereje van ennek az egész eseménynek, zarándokok tízezrei várakoztak, hogy részesei lehessenek a pápa szentmiséjének.  Sajnos, ahogy már az előbb is említettem, sikerült eláznunk, és az esőhöz szél is társult, így csoportunk egy része visszament a buszhoz csereruháért. A bátrabbak viszont türelmesen kivárták Ferenc pápa érkezését. Azok viszont, akik elindultak lefelé, részesei lehettek az egyházfő köszöntőjének, amint a híveknek integetett, azonban már nem értek vissza a nyeregbe a pápai misére.

11:30-kor a pápa megkezdte ünnepi beszédét, melyben kihangsúlyozta, mennyire fontos megtanítani a fiatalok számára a gyökerekhez való ragaszkodást, és azt, hogy ne felejtsék el, honnan indultak. Továbbá, meglátása szerint az egyéni boldogság csak úgy érhető el, ha másokat boldoggá teszünk. Kijelentette, szeretet és Isten nélkül az ember nem tud élni a Földön.

Szavai legtöbbünket elgondolkoztattak, sőt, a zarándokok között voltak olyanok is, akik elérzékenyültek a magvas gondolatok hallatán. A szertartás közben már a Nap is kezdett előbújni, a végére már lekerülhetett rólunk az esőkabát is. Következő úticélunk egy hangulatos kis étterem volt egy közeli faluban, ahol mindenki elfogyasztotta a várva várt ebédet. Ezt követően megfáradva, de élményekkel telve indultunk haza.

Végezetül, szeretnénk megköszönni a Rákóczi Szövetségnek ezt a lehetőséget, hiszen nélkülük nem valósulhatott volna meg ez a kibontakozó iskolai partnerkapcsolat. Ki merem jelenteni, habár a határ más oldalairól származunk, a nyelvünk és kultúránk oly módon köt minket össze, ahogyan azt egyik határ sem szakíthatja szét."