2019-10-01 06:04:48• hírek • Szatmár.ro

A Kakastaréjon túráztak az EKE-sek – Képgaléria!

Újabb gyönyörű helyen kirándultak az Erdélyi Kárpát Egyesület szatmárnémeti szervezetének tagjai, hétvégén Máramaros megyében jártak, a Kakastaréjt mászta meg a 74 fős csapat. Az alábbiakban Koncz Géza beszámolója olvasható.

Szeptember 29-én, vasárnap, gyalogtúrát szerveztünk a Kakastaréjra, amelyre szép számmal gyülekeztek reggel a résztvevők a bányai úti Penny parkolóban. Innen rövid szerveződés után útnak indultunk és a Gutin-hágóig autóztunk, ahol ködös, szeles, hűvös fogadtatásban volt részünk.

Autóinkat a parkolóban hagyva kényelmes tempóban elindultunk a klasszikus piros sáv jelzésű útvonalon abban bízva, hogy mire az Ökörmezőre kiérünk, a szél majd elfújja a felhőket, a nap feloszlatja a ködöt és ragyogó napsütésben elénk tárul a Kakastaréj sziklatömbje. Hát nem így történt, mert a szél hozott más felhőket, amik egymással versenyeztek a fejünk fölött és csak időnként maradt le egy-egy, hogy rövid időre átengedje a napsugarakat.

Ilyenkor viszont nagyon szép volt az előttünk magasodó Secătura nyugati szikláinak a látványa a ködös, napos őszi tájban. Remek fotókat lehetett készíteni. Időnként pihenőket tartottunk, hogy egymást bevárjuk, mivel a sok kisgyerek miatt nem egyforma tempóban haladt a társaság és hát el is kellett fogyasztani, meg kellett kínálni egymást az otthonról hozott finomságokkal.

A csapat egy része úgy döntött, hogy nem mászik ki a sziklákhoz, hanem helyette a piros kereszt jelzést követve megnézi a sziklák lábainál levő Chendroaiei tőzeglápot a területén megmaradt két kis vízfelülettel. Innen is nagyon szép természetfotókat lehet készíteni a tó vizén tükröződő sziklákkal. A csapat nagyobbik része folyatta az utat a csúcs felé. Felérve megcsodáltuk a körülöttünk levő tájat (már amennyire a felhőzet engedte), mindenki elfogyasztotta elemózsiáját és elkészült az elmaradhatatlan csoportkép.

Az eredeti terv az volt, hogy innen a Gutin-csúcsra is átmegyünk és onnan a Secaturán keresztül ereszkedünk majd vissza a piros sáv jelzésű útra, de végül ez elmaradt, mivel a gerincen levő sűrű törpefenyves/borókás nagyon nedves volt és vízhatlan ruházat hiányában mindenki átázott volna. Ezért a túravezető úgy döntött, hogy a hagyományos úton térünk vissza.

A hegyről leérve újra egyesült a csapat és mire visszaértünk az Ökörmezőre, részben beteljesülni látszott a reggeli álom, ugyanis elcsendesedett a szél és felszállt a köd, így még tartottunk egy hosszabb pihenőt mielőtt visszaereszkedtünk autóinkhoz.

A túrán 74 fő vett részt, ebből 14 gyerek és egy 5 hónapos pocaklakó. Biztonságunkért 5 kutya felelt, közülük is a legveszedelmesebb egy jack russel terrier volt.

Köszönjük Barkász Gábornak a túravezetést, valamint Jánosnak és Botinak, hogy egyben tartották a csapatot.