Kátyú Top 10 Szatmárnémetiben

2010.01.19. | Parajdi Andrea | gödör_toplista
Ajánlom másnak
Katyu_Top_10_Szatmarnemetiben
Kapcsolódó hírek:

Ha másban nem is, egy dologban biztosan minden szatmárnémeti lakos egyetért: jó eséllyel pályázhatnánk a leggödrösebb utak városa címért. Top 10-es listát készítettünk "minden idők" legnagyobb kátyúiról, illetve kátyús utairól, amelyek nap mint nap megkeserítik az autósok hétköznapjait.

Szatmárnémetiben valamivel több mint négyszáz utca van, ezek közül az elmúlt tíz esztendőben 140-et javítottak fel. Az arány nem is lenne rossz, amennyiben elmondhatnánk azt, hogy minden olyan utcán hibátlan aszfaltréteg húzódik, amely az elmúlt egy évtizedben lett modernizálva. Nálunk nem csupán a harmincéves aszfaltburkolatú utakon vannak komoly problémák, hanem még azokon is amelyek alig pár éve (vagy hónapja) kerültek felújításra. Valahogy nem megy nekünk ez az útjavításdi... Hatalmas pénzeket fordítunk teljes útrehabilitációra és kátyúzásra, de nemcsak, hogy nem javulnak, hanem mintha évről évre egyre csak rosszabbak lennének az útviszonyok. Az egyszerű laikus ember is joggal teszi fel a kérdést: Miért van az, hogy másnak sikerül nekünk meg nem? Mit rontunk el, hol kellene változtatni? Ennek az összeállításnak most nem az a célja, hogy a kérdéseket megválaszolja (mint már korábban is láthattuk, ésszerű választ senki sem tud/hajlandó adni) hanem az, hogy bemutassa egyáltalán nem alaptalan a lakosság folytonos felháborodása.

Érdekesség: Tavaly Szatmárnémetiben mindössze hat olyan sofőr volt, aki megkapta azt a pénzt, amit a kátyúk miatt az autóján keletkezett kár megjavítására költött.

Vettük a bátorságot, és különböző szempontokat figyelembe véve elkészítettük Szatmárnémeti kátyúinak Top 10-es listáját. Az alábbi összeállítás tartalma igyekszik óvva inteni az autósokat, hogy fokozott óvatossággal közlekedjenek az alábbi utakon és kereszteződéseknél, a kátyúzást végző cég alkalmazottai számára pedig útmutató kíván lenni abban, hogy merre indexeljenek az előttünk lévő gödörtömködős időszakban.


1. Anton Pann utca (14 Mai lakónegyed) - Az útszakaszon egyenesen kátyúhegyek találhatók, nem elvétve, hanem egymáshoz szorosan kapcsolódva. A szlalomozás helyett, itt egyetlen egy lehetősége van az autósoknak, hogy azon az alig két méteres útrésen haladjanak át, amelyet viszonylag még egyenletes aszfaltréteg borít. Akkor vált nyilvánvalóvá számunkra, hogy ez az útszakasz az abszolút győztes, amikor az egyik sofőr aközben hogy a nagy gödört igyekezett kikerülni, lefékezett és pár másodpercig csak bámulta a „természet alkotta" látványosságot. Az Anton Pann utcai gödör mentségére szóljon, hogy nem egy forgalmas városrészen ütötte fel a fejét.



2. Anderco utca (Billa szupermarket mellett) - Többször is beleférne a gödörbe a képen látható, főként kéregetéssel „foglalkozó" kisfiú, ha a toplistánk második helyén álló kátyú térfogatát mélység/kisgyerek mértékegységgel igyekeznénk meghatározni. Nem csak a Billa szupermarket miatt forgalmas ez a kisutca, hanem azért is, mert a Rosetti úttal együtt a Closca sugárút és az Octavian Goga utcák között teremt átjárási lehetőséget.


3. Ilarie Chendi és a George Bacovia utak kereszteződése (14 Mai lakónegyed) - Ezen az útszakaszon is terebélyes méretű, és mélységű gödör éktelenkedik. A szigorú „szakadékszélek" olyan látványt teremtenek mintha egyszerűen kivágták volna és elvitték volna az út alapanyagát. A gödör egyértelműen megérdemelt volna egy második helyezést, ám azért került mégis a dobogó harmadik fokára, mert egy olyan kereszteződésben található, ahol a STOP tábla megállításra kényszeríti az autósokat, tehát nem olyan balesetveszélyes mint az Anderco utcai gödör, ott ugyanis nincsenek olyan útjelzők, amelyek fékezésre kényszerítenék az autósokat.




4. Oituz sétány (15-ös lakónegyed) -Egyértelműen a „legjobbak közt" a helye az Oituz sétány teljes hosszának, hiszen azon a néhány száz méteren bár nincsenek ámulatba ejtő huppanások, ép aszfaltréteg is csupán elvétve található. Ha a sofőriskoláztatás nálunk is rutin pályán kezdődne, ez az útszakasz arra kiváló lenne, hogy a leendő sofőrök megtanulják a szlalomozás művészetét. Tanoncok figyelem: a Dacia sofőrje mindenkinek megmutatja, hogyan is kell ezt csinálni.










5. Romana tér, illetve a Henri Coanda és Corvinilor utcák találkozása - Egy kalap alá vettünk itt mindent, mert ezen a téren és ebben az útkereszteződésben (történetesen körforgalomban) csúcsokat döntöget az egy főre jutó gödrök száma. Normális esetben körforgalomban ritkán akadozik a közlekedés, nálunk azonban ez is megtörténik. Ja és egy jó tanács a város útkarbantartásokért felelős bizottságának: érdemes lenne számításba venni, hogy a macskaköves utak lényegesen időtállóbbak az új aszfaltréteggel fedett útszakaszoknál. Mi lenne, ha aszfaltozás helyett egyszerűen csak lekaparnánk a Romana tér felszakadozott burkolatát? Mintha alatta valami jobb rejtőzne.










6. Nagypiac, Golescu híd lába, Golescu utca - A híd lábánál lévő „mélyreható" gödör önmagában csak a lista végén kullogna, azonban mivel a gödörhöz vezető út is meglehetősen gödrös, úgy döntöttünk megérdemli a hatodik helyezést. Mivel egy forgalmas útszakaszról van szó, az autósoknak résen kell lenni, hiszen nagyon nagy a koccanás esélye.




7. Jubileului és az Independentei utcák találkozása (17-es lakónegyed) - Egy kis túlzással azt is mondhatnánk, hogy a két út még ha egymás mellett is van, valóban nem is érintkezik, ugyanis egy nagy hasadék választja el őket egymástól. Úgy gondoltuk ennek az útszépséghibának mindenképpen szerepelnie kell a top 10-es listán, még az sem menti fel őt a rangsorolás alól, hogy az idők folyamán kialakult úthézag, ma már fekvőrendőri funkciót tölt be.


8. Lükő Béla utca - Ez az útszakasz is próbára teszi a koncentrációképességet és az emberi reflexet, a távolból csak annyit látni, hogy úthiba várható, ám az odaérkezés pillanatában derül csak ki, hogy a nemkikerülés akár futómű-hibásodáshoz is vezethet. Elkelne egy-két óvatosságra intő útjelző ezen a szakaszon is.


9.Chendi és a Rodnei utcák kereszteződése - Ez is egy olyan útkereszteződés, ahol nem csak a balról és jobbról közlekedő forgalomra kell odafigyelnünk, hanem a gödrökre is. Lassan már kibővíthetnénk a „helyi KRESZ elméletet" egy olyan fejezettel: hogyan közlekedjünk a kátyús utakon?




10. Lucian Blaga sugárút - Ez a városba bevezető útszakasz csupán azért került fel a 10-es toplistára, mert tavaly nyáron lett felújítva. Rekordgyorsasággal jelentek meg rajta a kisebb-nagyobb gödröcskék. Ezt mindenképpen jutalmazni kell!


Amennyiben pár nappal ezelőtt készítjük el a leggödrösebb utak listáját, másképp alakult volna a sorrend. A Vasile Lucaciu úton, és a Károlyi, illetve a Brandusa utak találkozásánál is hatalmas kátyúk terpeszkedtek, legalábbis még a hétvégén. Az Alfa Rom Kft. azonban január 18-án, hétfőn megkezdte a kátyúzást a városban és mindkét topesélyes lyukat még azelőtt betömte, hogy lefotózhattuk volna. Szomorú, de ezek nélkül sem telt túl nagy erőfeszítésbe, hogy összeálljon a „legek" listája.







A Szatmárnémeti Polgármesteri Hivatal az elkövetkezendő években a korábbiakhoz képest, egy új módszer szerint kívánja megoldani a kátyúzást. Terveik szerint északi és déli részre osztják a várost és mindkettőt kilicitálják egy-egy cégnek, amely a direkt betömések helyett, úgy kell majd kátyúzzon, hogy a gödrök mentén egyenletesen kivágja az aszfaltot és egy szimmetrikus, minőségibb munkát hagy maga után. A közbeszerzést már megtartották, tizenöt cég tett le ajánlatot a munkálatokra, jelenleg ezek elemzése zajlik. Az a két utász vállalat amelyik nyer, négy éven keresztül végzi majd Szatmárnémeti utainak kátyúzását.

 

124 felhasználó értékelte a hírt. Értékelések átlaga:4.83
         
gomba
elõzmény  2010-01-25 21:38:15
Milyen lovak? Milyen románok ?
ataxiib
2010-01-24 09:58:22
"Én csak azt akarom mondani, hogy a Románok ellopták a lovainkat ... " :D
Szabolcs
elõzmény  2010-01-23 08:17:33
Neharagudj Adam, de internetes portal ide vagy internetes portal oda elkepzelhetetlenek tartom, hogy valaki csak ugy megjelenitsen egy ciket, anelkul hogy azt nem engedejezi egy foszerkeszto. Sajnalom, hogy az illetekesek, akik a cikert "felelnek" nem szoltak hoza kivancsi lettem volna ra, hogy valoban partizan akcio volt vagy sem. Mert ha nem errol van szo amiben szinte biztos vagyok, akkor lehet hogy nem artana meg par otletet adni, hogy mirol irhatnanak. Mellesleg szerintem egyaltalan nem rossz ha egy sajto inkabb pozitiv peldakrol ir, minthogy allandoan a negativ esemenyeket probalna kivesezni.
Ervin25
2010-01-22 12:31:56
A végére kiderült, hogy Ádámnak humora is van :)
boer.adam
2010-01-22 10:39:19
Tibcsi, hát éppen ez az, ha egy marhaságot elég sokszor elmondanak és leírnak, akkor azt elhiszik az emberek.Én ebben a műfajban meglehetősen kezdő vagyok :) A partizános dolog az jó volt... lelepleztél, az útburkolatban tátongó gödröket én robbantom az éj leple alatt.
boer.adam
2010-01-22 10:33:42
Goma, köszönöm a támogatásodat :) Abból ítélve, hogy hogyan áll hozzám a város magyarsága, én ebben az életben lekéstem arról, hogy Szatmárnémeti polgármestere legyek. Nem fáj, elfogadtam, vezeklésképpen hajlandó vagyok szürke egérként segíteni akár a mostani, akár minden elkövetkező polgármesternek.
gomba
2010-01-21 23:36:15
Te Ádám! Te tényleg nem vagy semmi, tudomásom szerint elég nagy fájdalmaid vannak, hogy nem te ülsz a polgármesteri székben. Ezért fikázod állandóan a "zseniális" polgármestert. Kiváncsi lennék te mit hogyan csinálnál. Ha jelölteted magad én bizisten rádszavazok márcsak azért is, hogy lássam másra is képes vagy, vagy csak észrevételezni de azt is úgy mint egy kis negatív góc.
tibcsi
elõzmény  2010-01-21 22:56:28
Ádám, hagyd már ezt a sok marhaságot, még a végén valaki komolyan veszi, szerintem sem a szatmar.ro-nal sem máshol nincsenek partizánok. Esetleg te vagy az :))
boer.adam
2010-01-21 22:22:56
Ervin25, egy online portál kicsit lezserebb mint a klaszikus sajtó... elég ha egy szerkesztő publikáló jogokkal rendelkezik és máris online a cikk. De nem akarom tovább ragozni a szatmar.ro belső ügyeit.
boer.adam
2010-01-21 22:17:41
Melyik állításommal nem értesz egyet Laji1?

1. szereztem magamnak számlálhatatlan ellenséget a szatmárni magyarság körében
2. eddig nem lehetett kritizálni a szatmar.ro-n minden idok legzseniálisabb polgármesterét
3. a szatmar.ro-t szerintem csak magyarok olvassák és így magunk között beszélünk
4. Szatmárnémeti egy magyar város amelyik jelenleg Romániában van
5. a városi tanácsnak arra nincs eszköze, hogy számonkérje egy munkálat minőségét

Voltak még más kijelentéseim is a komentekben és ha nem a fenti 5, akkor melyik az amelyikben sötéten látom a helyzetet?
Laji1
2010-01-21 16:20:04
Nem értek egyet Ádámmal és ennek szívből örülök. Rossz lenne mindent olyan sötéten látni.
Ervin25
2010-01-21 16:07:23
Nem vagyok teljesen járatos a sajtó ügyekben, de Ádám, annyit emlegetted a fejmosást, az elbocsátást, hogy rá kell kérdezzek: ugye te sem gondolod komolyan, hogy egy médiánál megjelenik egy hír, amiből vezércikk lesz, s erről az adott médiánál senki nem tud?
boer.adam
2010-01-21 13:09:10
Soha ennyi komentet nem láttam még egy szatmar.ro-s cikken, ez eddig pozitív.

A megérzésem azt mondja, hogy nem kezdődött egy új korszak a szatmar.ro-nál, s ha Andi nem is fog repülni de egy jó fejmosást azt biztos kapott.

Én azért még egyszer gratulálok Andi, hogy kibújt belőled az igazi újságíró. Hátha egyszer a kenyéradóid is rájönnek, hogy (ön)ámítással maximum rövid távon lehet valamit elérni. Ha nem vagyunk öszinték magunkhoz és egymáshoz, annak előbb-utóbb egy hatalmas pofon lesz a vége.
Zuza
2010-01-21 11:42:24
Ez egy költői kérdés Guguc? A útak javítására felvett kölcsönnek csak egy része került az útakba, a másik fele elfolyt a tisztességben esett repedésekbe.
Guguc
2010-01-21 11:21:54
Szal ha mar el van adosodva a varos akkor mi a fraszer nem lehet felszedni az egeszet es rendes alapokra rendes utat epiteni?
smile
2010-01-21 07:28:02
akkor menjunk vissza az elozo szazadokba es jarjunk lovaskocsikkal, osvenyeken. juj de jo lesz:P
gomba
elõzmény  2010-01-21 06:25:15
Gyalog, a gyereknek sétálnia kell. És ha autóval mész mindenhova ne csodálkozz,hogy szétvered az utakat...:)
smile
2010-01-20 17:25:57
mi legyen ettol nagyobb fajdalom? faj, ha zsebbe kell nyulni mikor az utak rossz minosege miatt az auto tonkremegy. Ha nincs jo ut, hogyan jutsz el a jatszoterre, parkba?
Laji1
2010-01-20 16:17:58
Utak... furcsa, hogy ez a legnagyobb fájdalmunk. Mintha ez lenne az életünk. Vajon nem fontosabb, hogy legyenek szép játszóterek, ahova elviheted a gyereket? hogy legyen közbiztonság, hogy nyugodtan merj kimenni az utcára, legyen minőségi egészségügyi ellátás, hogy legyen egy üdülőövezet, ahol kipihenheted a hétköznapi stresszt. Nekünk mégis az utak fájnak a legjobban.
boer.adam
2010-01-20 15:51:36
gomba: a szatmar.ro-t szerintem csak magyarok olvassák és így magunk között beszélünk a "fajtánkfiáról". Azt elfogadtam, hogy ne tárgyaljam Ilyés Gyulát román nyelvű blogokon és portálokon. Szatmárnémeti egy magyar város amelyik jelenleg Romániában van. Az a minimum, hogy magyar polgármestere legyen, büszkék akkor lehetünk majd rá ha olyan ererdményei is lesznek.

tibcsi: éppen pár sorral lennebb írtam az Udvari útról mint pozitív példáról.

smile: a városi tanácsnak arra nincs eszköze, hogy számonkérje egy munkálat minőségét. Ezt csak a polgármester tudja megtenni.
smile
2010-01-20 15:03:11
mindenkinek igaza van, lenyeg, hogy ezen a helyzeten valtoztatni kellene, ez igy nem mehet tovabb, az utak sz.-ok! Orulunk, h magyar a polgarmesterunk, es szerintem nem csak az o hibaja az utak rossz minosege, sot, rajta csak a port verik le ... van nekunk egy varosi tanacsunk is.
csubu
2010-01-20 14:30:31
itten nem az eszt akrajuk osztani.De eleg idegesito hogy adot egybol a maximum 20% emelunk, kolcsonoket egymas utan veszi fel a varos,es ezekbol a kolcsonokbol es adokbol felujitott utak egy fel evig birjak.Az autok szervizelesi kolcsegeirol meg ne is beszeljunk.Es a hejzet evrol evre semmit sem valtozik.Ha ezek a munka felugyelok, akik ezeket a munkakat atveszik ennyire egy inkompetens banda, ideje lenne lecserelni oket. Ezek munkafelugyelok velemenyeit is elolvasnam a mostani hejzetrol.
tibcsi
elõzmény  2010-01-20 14:17:58
en csak igazat tudok neked adni, egyszer nem olvastam, hogy adam ha tortent valami pozitiv dolog, akkor irt volna egy szot is...
gomba
elõzmény  2010-01-20 13:26:33
Osztani mindenki tudja az észt. kiváncsi lennék más hogyan oldaná meg a helyzetet. Különben is minek ba....tjuk azt aki "fajtánkfia".Én büszke vagyok arra, hogy egy olyan román városban élek ahol magyar polgármester tölti második mandátumát. Ember gondolkodj!
boer.adam
2010-01-20 11:46:23
Kedves mindnyájatok,

egy polgármestert, aki immár mandátumának hatodik évét tölti, elválasztani a hivatali aparátustól és felmenteni minden felelősség alól olyan mint a fejet elválasztani a testtöl. Számtalan oka van annak, hogy lyukadnak az útak:
- a Lucian Blaga-n egy amúgy jó betonalapra húztak 2cm aszfaltot. Ez pontosan 6 hónapot tartott
- a Closca-n a régi macskakőre húztak 4 cm aszfaltot. Ez tartott vagy 3 évet
- A Golescu utcán egyszerűen rossz a leöntött aszfalt minősége

Summárum, általában rossz műszaki tervek és megoldások megtetézve roszz anyaggal és trehány kivitelezéssel.

Van egy jó példa is, az Udvari út, ezt a magyar Betonút ZRt. építette. Ők azonban örökre lemondtak Szatmárnémetiről mert a kivitelezés során kétségbeesésbe kergette őket a polgármester és a hivatal aparátusa. Történt ez miután megnyerték ugyan a licitet de mégsem őket hírdették ki győztesnek, reklamáltak és a CNSC felülbérálta a polgármesteri hivatal döntését.

Amúgy a munka minősége csak részben függ a licittől és döntő mértékben a munkafelügyeletétől.

A munkafelügyeletet Szatmárnémetiben a Közterületfenttartó Hivatal aparátusa végzi, soha nem externalizálták még ezt a tevékenységet. Habár a hivatali aparátust a polgármester vezeti, soha senkinek haja szála sem görbült az utóbbi 6 évben a trehányul elvégzett munkák miatt: miért?
Erno
2010-01-20 11:04:38
Boer.Adam, az út alapjának minősége, legalább annyira fontos, mint az útburkolaté. Szatmárnémeti utcáinak legnagyobb problémája a helytelen és hanyag alapozás. Ezekhez mi köze van a jelenlegi polgármesterhez? Amikor ezeknek az utaknak lerakták az alapjait, Ilyés Gyula talán csak álmodozott arról, hogy itt valaha polgármester lesz.
A jelenlegi munkálatoknál pedig nem ő játsza a szakember szerepét, csak megpóbálja kiválasztani azokat, de úgy látom nincsenek igazi szakemberek és igazán jó cégek a szakmában vagy csak nem tudja megfizetni őket a város.
Ilyen alapú utakra hiába húznak akarmilyen minőségű burkolatot, mert oly mértékben süllyed és hullámzik, hogy nagyon rövid időn belül repedezni kezd, ezek után már csak egy kiadós talajmenti fagy kell, és máris ütik kifelé az autók kerekei az aszfaltdarabokat. Erre a legjobb példa a Lucian Blaga sugárút.
tibcsi
2010-01-20 09:35:33
szerencsere havazik, jon a feher aszfalt :)
Tooom
2010-01-20 09:32:37
Porumbeilor utca is belefért volna még a TOP 10-be. Jó cikk.
tibcsi
2010-01-20 09:32:21
Adam, en nem gondolom, hogy ez feltetlenul kritika a polgarmesternek, o is latja milyenek az utak, es nem is lehet ezert csak ot hibaztatni, az mas kerdes, hogy a polgarmesteri hivatal utas mernokei mit csinalnak, amikor ellenoriznek egy munkalatot.
gergo
2010-01-20 08:57:29
Szívesebben olvasnék még több ilyen anyagot, és kevesebb Barátok Közt "sztárhírt". De, valószínűleg a feedbackek alapján a T. szerkesztőség is látni fogja, hogy van igény a publicisztikára, a tényfeltáró újságírásra és egyáltalán, az ilyen anyagokra. Gratula a cikkhez.
Zohan
2010-01-20 08:47:20
Engem az kevésbé idegesít, hogy egy út, amelyik 10 éve volt megfoltozva, kátyús lesz. De amit most újítottak fel, állítólag teljesen, az miért lyukad??
Amúgy meg jó lenne, ha olyan cég, amelyik szr munkát végzett, az legközelebb ne kapjon munkát, csakhát a közbeszerzési ejlárás miatt meginbt megkapja a melót, ha meg nem, akkor meg a bíróságra!!
nanu
2010-01-20 08:17:27
Nem szeretnék senkit sem védeni, de azt tudni kell hogy nem egy embert kell mindenért ami egy városban van okolni. Nem a polgármester ur személyes hibája az hogy egyszerüen nem sikerül egy normális munkákat elvégző cégnek nyernie a liciteken, mivel mindennél előbb van az ár.Talán több kártéritést kellene követeljen a lakosság az utkarbantartásért felelős hivataltól és az meg a kivitelező cégektől és akkor kiderülne hogy érdemesebb lenne utjavitásra adni a sok pénzt, inkább mintsem kártéritésekre, de ehhez még sokat kell fejlődjön mindenki, pedig ez lenne a kulcsa a dolognak: ha tudná mindenki hogy a feladat minőségtelen elvégzéséért kártéritést fog kelleni fizessen.
gomba
elõzmény  2010-01-20 08:16:16
Nem bíztos, hogy csak a polgármester hibája, őt a legkönnyebb szidni mindenért.Azért nem csak ezeket a frászos kátyúkat kéne észre venni. jelent már meg más cikk is melynek nem volt negatív hangvétele, azt bezzeg senki nem dicséri. továbra is jó a cikk...
tatyszabi
2010-01-20 08:12:08
Nem ertem, miert kellene kirugni valakit azert mert irt egy jo (igaz )cikket?
csubu
2010-01-20 07:41:15
graaaatula a cikkhez.
magyaraza mar meg a Polgarmester Ur, hogyan lehet hogy az Independence es a Lucian Blaga egy fel ev utan kemenyen kagyusodik???
boer.adam
2010-01-19 23:25:21
Hát csak azért gondolom, mert eddig nem lehetett kritizálni a szatmar.ro-n minden idok legzseniálisabb polgármesterét.
gomba
elõzmény  2010-01-19 21:30:49
Én bízom benne hogy nem fog repűlni kedvenc cikkírónőm :). Különben is ezért miért kéne repüljön? Gratulálok a cikkhez!
boer.adam
2010-01-19 20:24:24
Gratulálok a cikkhez! Parajdi Andrea most vagy repülni fog a szerkesztőségből, vaqy egy új korszak kezdődik a szatmar.ro életében?

Azt hogy mi az oka a folyamatosan lyukadó régi és új burkolatoknak és hogy mit kéne tenni ennek megelőzésére én már évekkel ezelőtt megírtam és elmondtam előbb személyesen Ilyés Gyula polgármesternek, majd nyílvánosan különböző médiákban. Az egyetlen hatás amit elértem ezzel az volt, hogy szereztem magamnak számlálhatatlan ellenséget a szatmárni magyarság körében. Ha érdekli a szerkeszőséget szerény véleményem, akkor szívesen elküldök egy anyagot erről a témáról,

Gyorshírek - friss információk
17:53
14:01
13:00
12:49
Valuta átszámítás


Kövessen minket: